Pro náš spokojenější život

Našimi dnešními činy tvoříme svoji zítřejší realitu!
Jste na štíru se svým časem, takže občas máte pocit, že Váš fyzický i psychický potenciál je vyčerpán?

Více informací



Nevhodný dárek? Prodejce není povinen ho vyměnit

Přidáno 16.01.2017

Už jste někdy dostali nevhodný dárek? Obrovskou radost při jeho rozbalování může snadno vystřídat zklamání, když vám (typicky oblečení) nepadne a je příliš těsné nebo naopak volné. Co s tím? Zajít do obchodu a nechat si vyměnit velikost? Většina obchodníků vám vyjde vstříc, ovšem nezapomínejte na to, že to není jejich povinnost a byla by chyba s tím automaticky počítat.

Kamenné prodejny

Lidé se velmi často domnívají, že výměna velikosti, či vrácení zboží je automatická povinnost prodejce. To však není pravda. Ti vám podobné gesto mohou nabídnout ze své vlastní vůle, ovšem nelze si jej vynucovat.

Podmínkou prodejců často bývá vrácení zboží v originálním balení, nepoškozené a s visačkami a samozřejmě účtenkou. Pokud požadavkům nevyhovíte, prodejce má právo vrácení (výměnu) zboží odmítnout.

Pokud však prodejce možnost výměny slíbí například v předvánočních kampaních, je tímto slibem zavázán a měl by mu dostát.

Eshop

Odlišná situace nastává v případě nákupu přes internet, kdy platí jiná pravidla. Například fakt, že zákazník může vrátit zakoupené zboží do 14 dnů, a to bez udání důvodu. Tato lhůta začíná běžet ode dne vyzvednutí zboží. Jestliže patříte k těm, kdo nechává pořizování vánočních dárků na poslední chvíli, neměli byste tak mít s případným vrácením problém.

V obou případech pamatujte především na zachování originálního obalu a účtenky (faktury).





Tisknout stránku

      © 2017 - Zdeňka Štysová
Digitální obchodník
Zpět nahoru