Pro náš spokojenější život

Našimi dnešními činy tvoříme svoji zítřejší realitu!
Jste na štíru se svým časem, takže občas máte pocit, že Váš fyzický i psychický potenciál je vyčerpán?

Více informací



Hlavní faktory, podle kterých si Češi vybírají eshop

Přidáno 09.05.2016

Každý, kdo provozuje vlastní eshop, touží po spokojených zákaznících, kteří se budou opakovaně vracet. Česká republika však patří mezi země s největším podílem aktivních eshopů k počtu obyvatel a prosadit se v tak obrovské konkurenci stojí mnoho úsilí. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) provedla výzkum, aby zjistila, dle jakých faktorů Češi vybírají eshop, ve kterém si objednají své zboží.

Cenové války

Cena je možná tím prvním, co vás napadne. Každý chce přeci ušetřit peníze a provést co nejvýhodnější nákup. Přibližně 25% zákazníků využívá služeb internetových srovnávačů cen, ve kterých si vytipují několik obchodů. Ačkoliv je cena velkým lákadlem, není pro většinu dotázaných tím nejdůležitějším. Lidé přihlížejí i k servisu, který se k danému produktu váže, reklamačním podmínkám a především kvalitě zboží. U elektroniky dále platí, že nejlevnější obchody často dovážejí zboží, které není určené pro český trh a zákazníci raději zvolí jistotu v podobě české distribuce.

Kvalitní servis

Poskytovat kvalitní servis se určitě vyplatí. Z průzkumu vyplynulo, že přibližně 20% lidí se po dobré zkušenosti vrací k ověřeným eshopům a jsou tak ochotni obětovat nejnižší nabídku konkurence. Jedná se ve větší míře o zkušenosti eshopů s oblečením a módními doplňky, u kterých zákazníci nakupují opakovaně, možná i proto, že již mají přehled o stylu daného obchodu. Dávno již pominula doba, kdy si lidé chodili zboží před zakoupením vyzkoušet do kamenné prodejny a stále častěji objednávají přímo online. Rozhodně se tak vyplatí věnovat péči webovým stránkám a umístit tam například opravdu kvalitní a přehlednou tabulku velikostí, jak a které části oblečení změřit, apod.

Pokud odbudete nějakého zákazníka a budete mít smůlu, tak vám zanechá na internetu negativní recenzi. Občas se to asi stane každému eshopu, ale pamatujte na to, že každý sedmý člověk vybírá obchod dle dostupných recenzí, a to zvláště tehdy, pokud s ním dosud neměl žádnou osobní zkušenost. Ve světě internetu tedy více, než kde jinde platí náš zákazník = náš pán.





Tisknout stránku

      © 2017 - Zdeňka Štysová
Digitální obchodník
Zpět nahoru